~~Våga Mer Än Du Törs~~

Jag har precis läst ut en liten bok skriven av Inger Hansson som heter just våga mer än du törs och det var riktigt riktigt bra, den handlar om just det, våga mer än vad du egentligen vågar, stå upp för vem du är och älska dig för den du är. Jag trivdes med den, haha jag trivdes med boken. Men den fick mig att tänka och jag mådde bra när jag läste den. Den gav mig riktigt många tips.
Jag kände tidigare idag att vad fan ska det bli av med mig Jag är 20år och jag gör ingenting alls!

Detta är faktiskt helt fel, jag gör för mycket nästan, jag stressar igenom livet och ser inte det som är viktigt.
Jag är 19år ung och det är en jävla fördel många gånger. Just för att jag är så ung som jag är så visar jag en enormt vilja att lära mig, för att jag vet att jag inte är lika kunnig som dem runt omkring mig, jag är mer ivrig att göra folk till lags och göra rätt, just för att jag är så ung. Körkortet tog jag efter 2 kuggningar när jag var 18år, då hade jag redan min bil. Jag läste på gymnasiet och tog studenten med bra betyg. Jag har jobbat vitt sedan jag var 16,5år, jag har varit kommunaltanställd sedan jag var 18år och 4 månader. Jag har jobbat inom LSS i 1½ år. Jag åkte till Norge för att bo där. Men det gick inte som jag tänkt mig och jag flyttade hem igen, tog mig upp ur den enormt djupa deprission som jag gömde jag hamnade i för att jag hade tillåtit mig själv att bli lurad. Jag ringde till mina tidigare arbetsgivare för att få tillbaka mitt jobb. Jag började plugga till Undersköterska En termin efter att jag tagit studenten. Jag fick många nya arbetsställen, men jag misslyckades på två ställen och det var jobbigt att erkänna nederlag. Dock är jag på Två andra ställen som jag verkligen trivs på och som verkligen trivs med mig. Jag jobbar som timmis på olika dagis och skolor numera också. Jag har skrivit kontrakt till mitt första hem och ska flytta hemifrån nu när som. Jag var i Egypten och njöt av mitt liv och kunde koppla av i en vecka.

Ändå kände jag att jag inte har gjort något med mitt liv. Här har jag bara rabblat upp vad jag har varit med om sedan jag var 16 år. Det är ganska så mycket ändå. Så idag så anmälde jag mig till World Scout Jamboree som är världens största scoutsammankomst. Jag sa senast i Fredags att jag aldrig skulle våga åka dit själv utan någon jag kände. Men det är inte sant, jag klarar att åka själv och idag preliminäranmälde jag mig till det. Imorgon lägger jag min defenitivanmälan på lådan och nästa måndag är jag anmäld till WSJ. Det känns roligt och spännande.

Ändå var jag inte riktigt nöjd. Så jag bestämde mig för att kontakta min vän L.B och fråga henne om hon var intresserad av en Roadtrip med mig. Det var hon verkligen! Så nu kommer vi att åka på en sådan till Treriksröset mellan den 10/6-17/6 och det känns skitcoolt att bila igenom hela Sverige! :-) Speciellt då jag bor i Skåne :-)

Jag börjar verkligen känna mig mer säker i mig själv, mycket är givetvis för att jag har gått ner så pass mycket som jag faktiskt har gått ner. Men sen handlar det om det faktum att jag läste denna boken. Jag vet att det kanske låter lite knäppt, men jag behövde denna spark i rumpan som Inger Hansson gav mig.

Tack!

MegaMe

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad bra att du fått sån energi och glädje av boken! Den ska jag också försöka ta och leta upp :) Låter jättekul både med scoutgrejen och att bila!! :D Kram

2010-04-27 @ 11:25:07
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej, känns lite fel att kanske kommentera detta på tanke att jag inte känner dig och vet inte vem du är.. Men läste att du ska med på jamboreen. Känner du ingen alls som ska med eller? Hade varit tacksam för svar, typ en kommentar här som svar eller ett inlägg om det om du ska åka ensam.. :)

2011-04-14 @ 17:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0