~~Läs en, få Två dagar!~~

Hmm, ja om jag kommer ihåg vad det var!

Frukost: Gravad lax, 2 sparris stänger, ½avocado, ½tomat 2 salladsblad 4 gurkskivor
Lunch: Äggröra med 1 tsk svartrom och tomaten från frukosten.
Mellanmål 1: Xtrabar choklad toffee
Mellanmål 2: 1dl blandade naturella nötter
Middag: 65g Makrill i tomatsås, 2msk Keso sallad.

Jag åt inte upp frukosten utan jag slängde 2/4 av avocadon, all sallad och tomathalvan åt jag till lunchen istället.
Sen kom jag fram till att jag mår fan inte bra. Så jag bestämde mig för att ringa och sjukanmäla mig från praktiken och jag började städa och pilla på facebook. Jag var så slut i kroppen, jag är det hela hela tiden, inte överdrivet roligt får jag ju säga. Jag tror det handlar om vätskebrist  När jag satt på facebook så fick jag ett plingelingmeddelande om när jag egentligen skulle ta en kaffe med min flata, sagt och gjort, jag bjöd hem henne på kaffe, hon kom runt halv två och när klockan var halv sex kom vi på att jag hade bråttom in till stan och att hon var tvungen att åka hem. Men så underbart det bara var att existera med henne :-)

Sedan åkte jag in till stan för att gå på mitt första Lifetime möte, jag träffade A och J lika underbart som alltid ju och vi fnittrade och hade oss, även om vi fått ny coach och allt sånt, vi är enormt positiva tillsammans och mår bra :-) Men vår nya coach är en bitterfitta och inte alls av den mysiga typen som vår tidigare har varit. Riktig energitjuv och jag är inte det minsta intresserad av att gå tillbaka dit faktiskt. Inte konstigt att folk droppar av lifetime?

Lifetime är de möten man går på (en gång i månaden hos oss) för att hålla kontakten med sig själv, vänner och hälsokunsulter efter att man tillexempel har nått sin målvikt och liknande. Det är som AA möten :-P Nej men seriöst det är väl meningen att man ska få stöd och råd och liknande, dock hade jag aldrig fått för mig att ty mig åt henne. Tråkigt, men sant.

När jag körde hem till min stad igen så körde jag till syrran för att hålla koll på hennes barn ett tag, lite smått irriterad var jag, och det var ju inget av hur stressad vad jag blev när jag kom dit, disk överallt, en unge var inte hemma (klockan var åtta ungen är 11) en annan hade inte gjort läxorna, ungen som inte var hemma hade sysslor att göra som den andra fick hjälpa till med. Sen ringer mamma mitt i allt och börjar prata soffa och säng, i all välmening, men jag brast totalt. Sen kom syrran hem och vi snackade ganska mycket och jag brast några gånger till. Jag röker men bara när jag är "hemma" ska försöka hålla det så. Avskyr att jag tog till ciggen när det var jobbigt.

Sen hem, sms lite med han killen jag snackat med innan, helt plötsligt, klockan 23.00 bestämmer vi att han ska komma, sagt och gjort så gjorde han det, sen var vi vakna till fyra på morgonen. Inte det absolut bästa, speciellt inte eftersom jag skulle till min praktik på morgonen och böhövde gå upp klockan 06.00 men väckarklockan fick snooza tills 06.25 och sen var det att skynda sig i morse.

Frukost: Xtrabar youghurt (som jag fortfarande tycker smakar så mycket socker att det fräter i min mun)
Mellanmål: äggröra på 1ägg, 1 vita. ca 50g kallröktkött
Lunch: 2 chevapcci, sallad, gurka 3 skivor paprika
Mellanmål: xtrabar chokladapelsin
Middag: 50g varmrökt lax, 2 sparris, sallad, gurka

När jag kom till praktiken började jobbet som vanligt, dagen gick och vid 10.30 kom min mentor och skulle ha hanledarsamtal med mig och min handledare, jag fick bra betyg, känns skönt. Eller omdöme, sen kallade chefen in mig på sitt kontor och gav mig ett sommarshema med 32(!!!!!!!!) arbetspass där jag kunde välja och vraka för hon ville ha mig där i sommar! :-) Svävar på moln. Sen var det att sticka för att hinna till jobb där jag är nu. Vi mår inte direkt bra någon av oss och har båda lagt oss i våra sängar. Jag ligger i pr och hon i sitt.
Nu ska jag sova det behövs känner jag. Men jag kunde förrsäten inte ta mer än ca 5 arbetspass för annars bryter jag mot arbetstidslagen! :-S


MegaMe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0