Vaarföör?

Varför belönar jag mig med mat, eller varför vill jag belöna mig själc med mat? Varför är det det som är min belönings"sak" jag blir så sur och arg på mig, jag vill ju förhelvete inte belöna mig med mat, men det är så jag tänker. Vad duktig jag har varit som varit ute och gått, då kan jag ju få lov att äta en näve extra nötter, jag åt inte tårta så då kan jag få äta mer mat, ja så fortsätter det. Det är faktiskt hemskt att jag tänker så. Jag förstör bara för mig själv ju, jag belönar inte mig, jag straffar mig själv, oh vad du har varit dålig och tränat, ät nu en xtra näve nötter så du inte går ner i vikt det är ju faktiskt det jag gör. Jag bestraffar mig själv, fast jag tror att jag belönar mig själv. Är det någon mer än jag som tänker så? Att man "belönar" sig själv med mat? För det är ju som jag sa i tidigare inlägg och jag vet att jag har sagt det många gånger förr också, jag är matberoende. Jag äter mat för att belöna mig själv, lugna mig själv, straffa mig själv, gömma mig bakom, trösta mig själv ja ni hänger med.
Det är fruktansvärt jobbigt och det är något jag måste arbeta med, det är skönt att jag vet om det, men det hade varit betydligt mycket skönare om jag hade sluppit arbeta med det också, hade det inte räckt med att jag vet om det och då gör jag inte det mer. Men nejdå. Jag äter och samtidigt tänker jag hur fel det faktiskt är dock brukar jag kunna hejda mig efter en stund, Men skadan är skedd, jag klarade inte det.
Jag ansvarar inte för min första tanke, men jag ansvarar för de nästkommande tankar och för handlingarna som efterföljer. Det är enormt sant och jag känner verkligen att jag måste tänka på det, ofta.
Jag tror att jag måste börja träna på den mentala träningen också nu. Verkligen lyssna på skivorna och gå ner i varv.

Jag kommer förrästen den 1/7 att börja gå på soppor igen, i 8 dagar och sedan ska jag börja äta igen. Jag känner att jag måste få en reid och komma på rätt köl igen så att säga, plus att jag ska på 40års kalas den 10/7 och för att inte glömma mitt mål jag har, att jag ska väga mindre än 70kg den 20/7

MegaMe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0