Handen på Hjärtat och Huvudet i Röven?

Ja ungefär det är det ni ska få idag. Nej men ärligt talat så hade jag tänkt att berätta för er lite om varför jag inte har bloggat så mycket, jag har dåligt samvete för det av många anledningar, dels för att jag tråkar ut er men mest för att jag behöver skriva av mig. Anledningen till att jag inte har bloggat så mycket är givetvis för att jag inte riktigt har haft tid till att skriva ritkigt, jag har börjat jobba på mitt sommarschema (samtidigt som jag hade mitt gamla schema kvar) så det har varit mycket jobb. Men den riktiga anledningen är att jag inte tycker att jag har gjort ett bra jobb med vikt och mat, (dock är jag ju lite motbevisad med tanke på måtten(!!!) men jag tror att det hade kunnat gå bättre 2,5cm runt midjan har jag blivit av med under tiden jag ätit nu så ärligt så är det faktiskt jättebra tycker jag, vad tycker ni? Ge mig lite bekräftelse ha ha. Jag har testat att köpa hem bröd och ärligt, jag kan inte ha bröd hemma, så enkelt är det, jag går och småäter på det, jag har småätit enormt mycket nu, speciellt igår när jag hade väldigt lite att göra men jag tvättade så jag behövde vara hemma. Jag har haft enorm ångest av det, men hur fungerar det? Kommer man inte in i svackor ibland? Jag tror man gör det, men jag kan inte falla tillbaka på samma beteende som innan, det är jätte viktigt för mig, jag är en "matoman" jag vet att jag är beroende av mat, att jag äter mat för att dölja mina känslor, så enkelt är det. Jag blev ledsen häromdagen, samtidigt som det inte rörde mig ryggen, trodde jag. MEN det visade sig i hur jag åt, att det faktiskt skadade mig enormt. Vilket är jobbigt, vi behöver inte gå in på vad det faktiskt handlade om. Det viktiga är att jag ser det hemska mönstret.
Jag har även haft ett enormt jävla sug efter mat och sötsaker, massa onyttiga saker har jag varit sugen på och handen på hjärtat nu som jag lovade. Jag har inte ätit något som klassas som farligt! Jag har inte fallit för trycket att köpa snickers eller annat godis, vilket jag är jävligt stolt över. Men sen som sagt så har jag ju överkonsumerat det som är bra och det är ju verkligen inte bra. Men det har inte varit att jag tagit det jättedåliga och det känns bra.
Så alla som undrar om jag inte någonsin har en skitdag, JO det har jag märkt av nu, det har jag, när jag börjar släppa på mina tyglar lite, det är inte bra att göra detta, jag måste verkligen ha rutin på min mat, det går inte att släppa och tro att man kan äta normalt som alla andra, för det kan jag inte, det gäller bara att förstå det nu. Så alla mina nära och kära (de få som vet om och läser här) Helt ärligt nu, nej jag kan/vill inte äta den fetare maten (LCHF som jag tycker är bra, men som jag inte pallar just nu) Jag kan inte ha ketchup i maten (för det ökar mitt sötsug) Jag vill inte "unna" mig något, jag kan tyvärr inte det, det fungerar inte, jag måste har rutin på det. MEN om jag säger att jag vill smaka en sked på en tårtbit när det är kalas så är det klart att jag ska göra det. MEN det är bra där, förstår ni ? :-) Jag vet att ingen av er gör något för att "förstöra" för mig, för jag tillåter ju det och jag vet att ni alla vill mitt bästa! Det är absolut inte så jag menar, men jag måste informera både er själva och mig om hur viktigt det är för mig med rutin, rutin och rutin!
Ja nu har ni fått lite erkännande och ärligt, så hade jag kunnat skriva mycket mycket mer, men det blir jobbigt att läsa för långa inlägg!

MegaMe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0