~~Dagens fråga~~

måste få fråga. Äter/slinker du aldrig ner något onyttigt??!! Typ godis, chips, en bakelse osv??!

Svar:
Givetvis äter jag onyttigt ibland, men jag låter det inte ge mig dåligt samvete. Inte alltid iaf.
Det handlar ju om att leva också. Dock börjar jag få lite panik nu eftersom jag har varit superdålig på att träna nu på sistonne och måste åka eller cykla iväg och köpa ett gymkort imorgon så att mitt samvete blir lite bättre nu till sommaren.
Dock faller jag inte tillbaka på de dåliga sakerna alltid. Oftast handlar det om att jag äter för dåligt, alltså inte mina 6 mål om dagen utan kanske bara 3 stycken och då blir jag sugen på kvällen. Som ikväll Ikväll har jag ångest över att jag "syndat" även om jag inte har några direkt onyttiga saker här hemma och det är i relativt små mängde (Om vi jämnför med 30kg sedan) så är det ändå onödigt att ta den skålen med kessella, nötter, frukt och lite sirap och det har jag ångest för.
Men om jag är hos en väninna och dricker kaffe latte eller om jag är och tar en öl så har jag inte ångest över det, för jag lever ju mitt liv och jag mår bra när jag gör det. Det handlar om att prioritera också. Som sagt så har jag bara ångest över att jag för tillfället inte tränar, pga olika anledningar och när jag småäter på kvällen. Men annars har jag inte något speciellt problem med att synda lite.

Lista på vad jag syndat med dessa två veckorna:
Utan dåligt samvete
Festkväll med ALLDELES för mycket alkohol. (7drinkar, 1 öl, 5 shots och 1 cider)
10chipsbitar (varierande strl) 2 öl en drink och 2 shot
En GI-macka
Mörk choklad (Tagit mer än jag borde)

Med dåligt samvete
Det är generellt då jag ätit förlite och äter på kvällen egentligen och då det OK mat, men vid onödigt tillfälle som slinker ner.
Kesella med nötter, frukt och sirap
Nötter
Mörkchoklad
3ostskivor och 2 skinkskivor med grönsaker


Just idag är som sagt en sådan dålig dag när jag ätit dåligt under hela dagen och är jättesygen på saker på kvällen.
Jag måste alltså börja laga mat och äta den ordentligt. För alla vet ju att efter 19.00 ska man inte äta mat eftersom kroppen stänger ner då. Därför är det egentligen tokigt att man äter chips och liknande på kvällen?

MegaMe


Kommentarer
Postat av: linn

tack! Då vet jag iaf att jag inte är ensam :) Du är duktig som "erkänner" sina synder. Men jag tycker verkligen att du är SUPER duktig!!! :)



KRAM!

2010-06-01 @ 22:46:00
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Vad kul! :D Just nu väger jag mig typ varannan dag, på tok för ofta men just nu går det ju inget bra för mig med vikten så jag känner att det knappast blir värre av att jag väger mig för ofta... :P Nästa måndag börjar jag med helfart igen och då blir det vägning 1 gång/vecka, det tycker jag känns lagom :) Hur ofta väger du dig? Kram

2010-06-03 @ 20:21:28
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0