~~Vad är Självkänsla?~~

Har du någongång reflekterat över ordet självkänsla ?
Gör det och berätta för mig sedan vad du kommit fram till :-)

Samtidigt vill jag att du kommer på 5positiva saker med dig själv!
Om du tänker på något negativt, så vill jag att du blundar och blåser bort den negativa tanken.
Kan du göra det?
Berätta för mig om vad som är positivt med dig själv. Om du vill, för jag vill veta! :-)

Jag ska fundera fram 5positiva saker om mig själv samt skriva ner vad självkänsla innebär för mig :-)

MegaMe

Kommentarer
Postat av: Joijo

För mej, är självkänsla att känna tillit till sej själv. Att våga bry sej mer om sin egna åsikt än om någon annans =)

2010-04-26 @ 14:43:08
URL: http://flikkanrosen.blogg.se/
Postat av: mooukii

Fin blogg !:) Följa varandra kanske? :)



Kram

2010-04-26 @ 14:51:05
URL: http://mooukii.blogg.se/
Postat av: ida maria isaksdotter

Självkänsla:

Utvecklas genom att man lyckas genomföra det man har föresatt sig. Självkänsla är en följd av framgången. För att lyckas krävs kompetens och kompetens erhålls genom övning. Att klara av

övningar som ligger på gränsen av sin förmåga utvecklar självkänslan. (SOU 2006:77)

”Hur en människa värderar skillnaden mellan hennes självbild och hennes ideal” (Annerstedt 2007, s 142 refererar till Lawrence)



Det fick jag lära mig på en föreläsning för inte så länge sedan.

2010-04-26 @ 14:55:46
URL: http://isaksdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0