~~Töja Öronen~~

Jag är enormt sugen på att göra en uttöjning i mitt högra öra, inte jätte stort, kanske en töjning på 8-14mm, sjuuukt snyggt ju :-) Så vill jag göra det själv och det är mycket som man ska tänka på. Dels hur man gör för att det ska vara "rätt" och "säkert" samt att det kostar ju med smycken och liknande. Jag har inte direkt mycket pengar att röra mig med, sen vill jag inte göra saker utan att det är belöningar till mig ju. 

Töja öronen

Att töja öronlobben, och andra ställen med för den delen, har blivit mycket populärt. De innebär att man tar ett smycke som ökar i storlek och trycker in de sakta men säkert för att öka omkretsen i hålet. 


Hur börjar du:

Först och främst behöver du ett hål i örat, börja inte töja fören det är helt läkt.

Ett vanligt hål i örat brukar vara 0,8 mm till 1 mm, så att börja töja med 1,6 mm är en bra början. Om du inte har några hål i öronen ännu kan du även be piercaren börja pierca med större mm än vad som är vanligt. Då har du redan en större omkretts.
När du ska välja töjsmycke är ett bra val en expander i titan. Dem flesta brukar gå från 1.6 mm till 2mm på en expander


Så det är ju detta jag ska göra först och främst. Just nu har jag en tjock tungpiercing i mitt öra, och jag vet inte riktigt hur länge den ska sitta i, men det blir säkert bra med tiden, jag tror jag låter den sitta i, tills jag har slutat på min praktik. Eller hur? Jag tror minsann det, så det blir lite morot också då :-)

MegaMe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0