~~Ska du inte ha frukt hemma?~~

Nej, jag hade inte tänkt att ha frukt hemma eftersom det är fruktsocker, givetvis är frukt BRA, men jag vill inte ha det hemma ändå. Jag kommer äta frukt och det kan väl hända att jag köper hem då och då :P Men jag vill inte ha det i mitt kök som en "standard"sak :-P


okej! Jag tänkte mest på att du inte kommer ha så mycket kolhydrater (som innehåller socker), och eftersom vi måste ha lite socker i oss så är det ju bättre om du äter någon frukt som innehåller naturligt fruktsocker. dessutom får du i dig massa nyttiga vitaminer! :)

Ja jag vet att frukt är superbra, men jag vet också hur jag fungerar :-) Jag kommer vara sån då att jag äter frukten PLUS nötterna t.ex. och då är det ju inte bra, det blir för mkt och det "nyttiga" blir helt plötsligt inte fullt så nyttigt. Därför är det en sak som jag gärna drar ner på och bara har hemma ibland. Dock är det som du säger enormt många bra vitaminer i frukt och det är bra att äta. Men som sagt jag vet hur jag fungerar. Kolhydraterna får jag i mig genom de gvg(grova,varma,grönsakerna) :-)


Lite om hur jag tänker med frukten, för övrigt var detta ett samtal jag hade med Jenny :-)

MegaMe


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är klart! Jag är helt bombsäker! :)



Jo, det kommer säkert kännas ganska ensamt ibland, men fytusan va skönt!

2010-04-26 @ 14:15:01
URL: http://jnyg.blogg.se/
Postat av: sandra

jag har inte heller frukt hemma, jag blir bara mer sugen av det. lika bra att skippa det helt. broccoli, och spenat innehåller minst lika mycket vitaminer och mineraler som frukterna gör.

2010-04-26 @ 19:17:16
URL: http://metrobloggen.se/sanb91

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0