~~Fundering~~

Jag tänkte på en sak, det här med ensamhemten ni vet
Jag tror att jag har dragit det på mig själv lite själv faktiskt, jag har alltid haft vänner och jag har alltid haft många vänner, jag har alltid varit den snälla och givmilda personen, den som alltid ställer upp och så ni vet, men efter ett tag började det kännas som att folk utnyttjade det, liksom jag gav dem lillfingret de tog hela handen. Men jag accepterade det ett tag, men sen började det kännas jobbigt och då röt jag ifrån. Men jag röt ifrån för sent, så folk fattade inte och accepterade inte och tyckte att jag var sur och grinig. Min egna osäkerhet gjorde det. Sen säger jag inte att det är OK att de blev sura, men jag kan förstå dem.

Sen en annan sak är ju min egna osäkerhet.
Jag är enormt osäker, eller jag var, det börjar bli lite bättre nu. Jag har en Jävligt kaxig attityd men det är för att jag är osäker, dock blir det ju gärna att folk tycker att jag har en taskig attityd och inte vill umgås med mig själv av den anledningen. Jag skadar mig själv väldigt mycket så att säga. För att jag inte vill bli sårad så skyddar jag mig. Det är samma med pojkvänner. Jag skyddar mig från saker jag inte behöver skydda mig ifrån och då blir allt fel.
Jag tror att det kan spela jätte stor roll faktiskt. vad tror ni?

MegaMe

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tror att du har helt rätt i att man förstör för sig själv med sin osäkerhet... Man är rädd att släppa någon inpå livet för att man är rädd att bli sårad, därför sätter man upp en kaxig attityd och då skiter sig allt istället :P Kram

2010-04-18 @ 10:27:43
URL: http://kalorigris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0