~~Anna Anka ger oss kosttips~~

Anna Ankas regler för ett hälsosamt liv

Att kalla kost och träning en viktig del av Anna Ankas liv vore en underdrift.


1. Var noga med vad du äter
"Visst äter jag dåliga saker som pizza och godis, men jag tänker ändå väldigt varsamt på vad jag väljer och hur jag kombinerar min mat. Jag äter inte så mycket pasta eller ris, utan hellre soppor med grönsaker i. Jag älskar sallader och mina kycklinglår med brosk. Till frukost tar jag alltid en macka med ost, tre stekta ägg och grönt te."

2. Gör träningen till en del av ditt liv
"Träning är en livsstil som jag har lagt in i min vardag. Jag tränar väldigt mycket fria vikter. Jag kör inte maskiner, jag träningar inte yoga, pilates och sånt, utan det är fria vikter som gäller för mig."

3. Krångla inte till det
"Jag har några favoriträtter som jag väljer mellan och som man alltid kan äta, vilken restaurang man än går till. Jag tycker att det är viktigt att man inte är för komplicerad med sin mat, utan det ska vara enkelt. Det ska vara någonting som du kan äta i alla länder, som du kan alltid få tag på."

4. Variera din workout
"Jag kör olika program när jag tränar. Var 14:e vecka så ändrar jag mina träningsprogram. Det är så att man inte blir van vid samma övningar."

5. Unna dig avkoppling
"Jag är väldigt dålig på att stressa ner, jag tror att den enda gången jag stressar ner är när jag lägger huvudet på kudden och stänger ut allting. Men jag går gärna på massage och ansiktsbehandlingar, då unnar jag mig min tid för mig själv och varvar ner på ett annat sätt än när man bara sitter rakt upp och tittar på tv – då hade jag bara känt mig stressad".

6. Vårda din insida
"Min träning balanserar mig och får mig att må bra. Man måste må bra på insidan också, det handlar inte bara om utsidan, att man ska se bra ut och ha en snygg kropp. Man glömmer lätt insidan, eftersom vi bara ser det yttre".


Namn: Anna Anka
Ålder: 38 år
Bor: Los Angeles
Aktuell: Med tv-serien "Anna Anka söker assistent" på TV3
Familj: Barnen Elli och Ethan




















































http://halsa.msn.se/5357

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0